mandag 26. mars 2012

Bygdøytur

Mitt mål var å se blåveis. Jeg kan bare huske å ha sett blåveis noen få ganger i mitt liv, så når min gode gamle venn Per sa at han hadde sett blåveis på Bygdøy var det bare en sak i mine tanker innfør helgen. Så jeg og min mann stod opp tidlig (kl 11.00!), pakket en sekk med nytbar mat, kaffe og solkrem så ”bar det av gårde” som vi sier i Sverige.

Det er viktig når man skal nyte livet, å lære seg å finne de beste plasser for nytelse – jeg har øvd øye og intuisjon til å finne disse plassene. I dag ble det på en strandkant med en liten steinmur til ryggstøtte. Solen lyste rett i ansiktet, noen barn og hunder lekte ved vannet og diverse fugler korset himmelen. Fornøyd. Skal tillegge at det er bra å ha med et pledd med vanntett underlag disse tider om året – da kan man slå seg ned hvor man enn ønsker.



Så er det viktig med mat!

Vi tok med oss helstekte kyllingfiléer, jeg synes at de blir saftigere hvis man steker de hele. Så tok vi med ruccolasalat, filéad grapefrukt og youghurt naturell. Enkelt og godt! (Kanskje mange innslag av svenske ord, men mannen min sover og jeg vil ikke vekke ham for å spørre hva alt heter på norsk)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar