mandag 26. mars 2012

Tenk økologisk - kjøp vintage


På jakt etter fair trade-klær. Må si at jeg er skeptisk til at butikker kan selge klær til den lille prisen og samtidig passe på at mennesker får den lønning de fortjener. Spurte en smart kvinne i klassen hva hun trodde. Hun påpekte at den største belastningen for jorden er all den produksjonen som er i dag, hvilket i og for seg ikke er noen nyhet. Vi kom i alle fall frem til at second hand eller vintage nok er det beste alternativet, foruten å øve seg i å helt enkelt ikke kjøpe nytt, hvis man faktisk ikke trenger. Jeg må anerkjenne at jeg da og da blir lei av min garderobe - hvilket føles utrolig snuskete når jeg faktisk til og med kan velge hva jeg vil har på meg om dagen! Hvordan kan man øve seg i å være fornøyd med det man har når media hele tiden presser på at jeg burde kjøpe mer, bytte ut, konsumere mere?

Litt inspirasjon. Noen av de klær som jeg har kjøpt på vintage som jeg er veldig gla i.

2 kommentarer:

  1. Du har begynt å blogge!
    Så glad jeg ble når jeg så det:)
    Er det ok for deg om jeg legger ut en link til bloggen din hos meg?

    Så til temaet; jeg skulle ønske man kunne bytte klær litt oftere - hvis man fant noen som var ca lik størrelse. Av og til blir jeg også lei av klærne, da hadde det vært fint å kunne bytte i stedet for å kjøpe. Hva med å ha en "bytte-klær-spise-kake-/suppe-og-oppmuntrer-til-å-være-fornøyde-med-det-vi-har-dag"?

    Den hvite toppen som ligger øverst på bildet over er rett og slett nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er så koselig og oppmuntrende Maria! Selvfølgelig kan du legge en link på din blogg. Jeg spurte ikke en gang deg, håper det var ok.

      Er du i Oslo neste uke før påskehelga? Jeg har tid for eksempel på onsdag, kanskje vi kan synge litt også :-)

      Slett