lørdag 7. juli 2012

En sammenfatting av en innholdsrik uke

Det har gått en del tid siden det siste innlegget. Nettverket har vært nede på slottet og min tid har ikke strekt til for å sitte foran datoren. Jeg skal nå gi en liten sammenfatting.

Forrige torsdagen var jeg på den fineste caféet hittil i mitt liv – Babettes kafferi. Stemningsfølelsen begynte med én gang da jeg så skiltet med åpningstider, den lille hjemtrivelige hagen og det store rommet med spennende interiørløsninger. Rommet talte om at her vistes kreative mennesker med øye for det vakre. Slike rom inspirerer meg. Dessuten fikk jeg nyte ettermiddagen med en person vars tanker også inspirerer – en venninne fra Bibelskolen. Vi ses rundt en gang per år men likevel føles det som om en trygg og harmonisk stemning fylte luften rundt oss. Det var en fin kveld.




Uken fortsatte med flere kjære gjensyner. Her må jeg bare spørre; hva er det som gjør at noen relasjoner så lett blir preget av en oppriktighet for hverandre? Når noen spør hvordan det går så føles det mer naturlig å faktisk forklare hvordan det går, likevel hvis det tar litt tid. Når jeg møtte Jakob i lørdags var det en atmosfære av oppriktighet som hang over oss. Vi er forskjellige men jeg opplever likevel at vi har noen form for respekt for den andres tanker hvilket gjør at jeg tør å stå for så vel mine svakheter som hva jeg synes at jeg er bra på. Ettermiddagen ble altså fylt av samtal, men også morsomme aktiviteter så som klatring og grilling. Kos!

Men en av de kanskje mest inspirerende dagene i mitt liv var denne ukens mandag. Da bar det av til Johan & Nyströms kafferosteri for gå en dags baristakurs. Denne dagen møtte jeg riktig flinke mennesker, spiste de godeste bollene i mitt liv (bakt av Manfred på Saltå kvarn) og lærte meg hva en god espresso innebær. Det var så givende å lære seg mer om hva som gir forskjellige smak til kaffen. Nå er jeg redo til å bevege meg ut i kaffeverdens magiske smaksopplevelser.

Emanuel viser sann glede over mumsige boller fra Saltå kvarn.





Vi fikk litt tid til å se gjennom en tre etasjers loppis. Hurra! På bilden mine koleger David og Klara.

Alt for nå, mer kommer innom kort.

2 kommentarer:

  1. Fiket ser fantasitkst ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg legger opp en lenk till Babettes kafferi hvis du vill besøka de selv: http://babettes.se/

      Hilsen Helena

      Slett