søndag 29. april 2012

Gartner sammen


Helgen har vært så nytelsesfull. Solskinn! Konsert! Moccamilkshake! Magnolia – underbart, duftende magnolia!



Søndagen avsluttedes med sesongens første grilling. Laks med løk, spinat og rømme med en tilhørende enkel salat.

Men det beste under hele helgen var at noen i nabosellskapet har beskåret rosene som jeg har plantet for noen uker siden. Selv har jeg ikke tørt å ta initiativet da mine kunnskaper om å beskjære blomster er manglende. Det eneste jeg vet er at man noen gang bør gjøre det for at ikke de døde blomstene skal skygge for knoppene under, eller noe sånt... Når noen fra nabolaget tokk initiativet føles det som om flere bryr seg om den lille blomsten. Helt plutselig har vi et felleskap der noen bruker sin kunnskap for å gjøre verden vakrere, tørre å påvirke hverandres liv uten å stendig lage en overenskommelse på forhand. Vi er gartner sammen! Det var det vakreste i min hverdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar